Bogens første opslag giver forslag til, hvordan læreren kan inddrage engelsk løbende – også uden for engelsktimerne. Siderne introducerer en sang, måder at hilse på samt nyttige ord og udtryk, som kan bruges i samtaler om ugedagene og vejret.
Sprogligt fokus (Fase 1)
Eleven kan efterligne hyppige ord og fraser/ Eleven har viden om de hyppigste ord og fraser
Læsning (Fase 1)
Eleven kan afkode hyppige engelske ord med billedstøtte / Eleven har viden om ordbilleder, der ligger tæt op ad dansk
Sprogligt fokus (Fase 2)
Eleven kan forstå de hyppigste ord og fraser inden for nære emner/ Eleven har viden om betydningsfelter i ordforråd
1
Sprogligt fokus.
Jeg kan forstå og bruge engelske høflighedsudtryk.
2
Læsning.
Jeg kan genkende hyppige engelske ord, der ligner danske ord.
3
Sprogligt fokus.
Jeg kan forstå og bruge de øveord, vi arbejder med i kapitlet.
Læringsmål 1
1
Jeg forstår nogle af høflighedsudtrykkene og kan efterligne dem.
2
Jeg forstår de fleste høflighedsudtryk og kan efterligne og bruge dem.
3
Jeg forstår alle høflighedsudtrykkene og kan bruge dem aktivt og relevant.